tisdag 29 december 2009

News!



Hallå gott folk! det var ju ett tag sen nu , här har ni en liten update på vad som har hänt.

Nasty North - Do The Dance KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA

alltså en ny mp3a ute på myspace för lyssning , och så var vi ju med i tidningen igår.


Så här såg det ut , klicka här för att komma dit



Timrårapparna fick tips av hiphop-legend

Att texten har ett vettigt budskap, det är det viktigaste för Timrårapparna i gruppen Nasty North.
Tillsammans har de skrivit en uppsjö av låtar.
Och nu har de också drillats av en levande legend inom svensk hiphop – Dogge Doggelito.

Nasty North består av Timråkillarna Martin Masarov, 15 år, Pontus Söderholm, 17 år, och Andreas Johansson, 18 år.

De satsar en stor del av sin fritid på musiken och hiphop är den genre som gäller.

– Jag har alltid varit en textmänniska. Hiphopen lockade mig eftersom raptexter är fokuserade på budskapet och uttrycker ofta samhällskritiska och politiska åsikter, säger Pontus Söderholm.

Som terapi

Ingen av killarna har lust att framföra andras tankar och de skriver därför alltid sina egna texter – helst tillsammans. Totalt har det blivit över 200 låtar, men de beskriver 50 av dem som ”seriösa”.

– När man skriver texter får man en chans att uttrycka sig och så blir det lite i terapisyfte också. Man får ur sig saker, samtidigt som det är ett bra sätt att umgås på, säger Andreas Johansson.

Själva musiken komponerar de dock inte själva. Ofta plockar de ”freebeats”, alltså gratis musikslingor, från nätet som de sedan skriver sina texter utifrån.

Genom fritidsgården i Sörberge fick killarna nyligen chans att träffa och inspireras av rapparen Dogge Doggelito, mest känd från gruppen The Latin Kings.

– Han är en legend i Sverige och var den som tog hiphopen hit. Vi har inte samma stil som honom men det var ändå intressant och lärorikt att höra hans berättelse, säger Martin Masarov.

Dogge, som har 20 års erfarenhet av branschen, rådde de unga musikerna att inte hoppa på första bästa erbjudande och poängterade också hur viktigt det är att tro på det man gör.

– Han sa: ”Ska man bli musiker måste man bli en tupp. Har man inte självförtroende får man gå och skaffa sig det”, berättar Martin Masarov.

Tävlar på riksnivå

Nasty North vill gå framåt. Gruppen tackar ja till så många spelningar som möjligt och planerar även att delta i den rikstäckande tävlingen ”Rockkarusellen”.

– Målet är att få ett riktigt genombrott så att folk vet vilka vi är och uppskattar vår musik. Vi kommer att göra allt vi kan för att följa den drömmen, säger de.



Martin fick förövrigt ett samtal från radio eller nått ? som ville göra nått med oss imorgon (onsdag). Så vi drar in till city och medverkar i nått program , länkar det när jag har det i händerna.

/nääähstyyyyh

onsdag 4 november 2009

måndag 26 oktober 2009

Hertz ft Ante - Flyga Iväg

Medans ni väntar på lite nasty material så kan ni ju alltid lyssna på hertz nya låt som ante lägger en hook på : http://www.zshare.net/audio/67458947ed370dfc/

Kommande...

Vart ju inte så snyggt med youtube länkarna... men men !

Det är så här att vi har lite tracks som håller på att bli klara , därav en som heter "Föralltid" som kommer upp i dagarna. Vi jobbar sakta men säkert , men det kommer nog att släppas ett par mp3or eftersom så "våra fans" blir nöjda! det var vell allt , länkar även senaste videobloggen här nedanför.

På Väg mixtape länk & youtube

lite youtube länkar till låtar av Nasty North :

Himlen Faller Ner :
B.E.B Summeringen :
Up N Downs :
Det Blir Nog Nice Ändå :
We Run This :
Dom Sa :
Bryr Mig :

Här är även en ny länk för att tanka hem hela kalaset : http://www.zshare.net/download/67410696aad9daf5/

söndag 6 september 2009

Nasty North - På Väg mixtape UTE !!!


Yeah äntligen är det här ! Nasty North - På Väg mixtape finns att ladda hem via dessa länkar :

Länk 1

Länk 2 (om den första inte funkar)

myspace.com/nastynorthclick (klicka på bilden längst upp för att ladda hem)


lördag 15 augusti 2009

Myspace länkar


Vi har fixat ny layout på våran myspace (kolla in den här)

vi har även gjort ett antal egna , så klicka på namnen för att komma till dom

Antes
Pintus
Elak
Anton
Nick

Kolla även in hertz myspace som jag har designat (här)

mixtapet är på väg ! där fick jag allt till den haha /ante

tisdag 4 augusti 2009

Update !

What´s up ?!

Vi är tillbaks med lite nytt material (b.e.b sumeringen , idag är en bra dag & Bryr mig ) , alla tre låtarna är hämtade ifrån vårat nya mixtape (På Väg). Och för er som inte är med på noterna så är elak nu en del i Nasty North!

Lite info om mixtapet :
- det kommer att bli 12 låtar
- gästar gör akin
- det kommer ut under augusti månad
- det är bara en försmak på vad vi har på gång för vintern , big shit poppin!

Alltså detta är nummer två i ordningen ( ladda hem bara en början mixtape via denna länk : http://www.zshare.net/download/60692869bf436fa5/ ) , nummer 3 kommer förmodligen till vintern.

Vi bloggar inte så ofta här , så om ni vill ha mer info gå in på www.nastynorth.blogspot.com , och om ni vill boka oss till någon spelning så skicka iväg ett email till nastynorthclick@gmail.com (vi är down med nästan vad som helst)


Det var nog allt vi hade på hjärtat för denna gång , stay tuned people!
/nastynorthclick